.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
تصویب چند رشته جدید پزشکی در دانشگاه مازندران
وزارت بهداشت با اختصاص چند رشته‌ تخصصی و خاص پزشکی به دانشگاه علوم پزشکی مازندران موافقت کرد.
تصویب چند رشته جدید پزشکی در دانشگاه مازندران

به گزارش شمال نیوز ، دکتر عالیه زمانی، معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان این که با موافقت وزارت بهداشت رشته‌های تحصیلی تخصصی و خاص پزشکی به این دانشگاه اختصاص داده شد، گفت: فوق تخصص درد از جمله این رشته‌های تخصصی است که به دانشگاه علوم پزشکی مازندران اختصاص داده شده و این دانشگاه جزو پنج دانشگاه علوم پزشکی کشور دارای این رشته شده است.

او افزود: سهمیه جذب دانشجو در این رشته تحصیلی یک نفر است که از دی ماه آموزش این دانشجو شروع شده است.

دکتر زمانی با اشاره به رشد پایین جمعیت و تاکید بر فرزندآوری، گفت: در همین راستا مجوز رشته فوق تخصص نازایی در مقطع ارشد به این دانشگاه اخذ شد و از مهرماه سال آینده ۲ دانشجو در این رشته جذب خواهد شد.

او از پزشکی داخلی جراحی به عنوان رشته جدید در مقطع کارشناسی ارشد این دانشگاه نام برد و افزود: بینایی سنجی، فوریت‌های پزشکی از دیگر رشته‌های جدید در مقطع کارشناسی این دانشگاه است.

زمانی گفت: کارشناسی پزشکی ویژه جذب دانشجویان خارجی رشته جدید دانشگاه علوم پزشکی مازندران است که امسال ۳۵ دانشجوی خارجی در این رشته جذب شده است.

او افزود: براساس تصمیم وزارت بهداشت برای بومی سازی رشته‌ها تلاش می‌کنیم تا براساس بیماری‌هایی که در هر منطقه وجود دارد این رشته‌ها پایه گذاری می‌شود.

زمانی سابقه فعالیت این دانشگاه را سال ۱۳۵۴ با راه اندازی دانشکده مامایی عنوان کرد و گفت: دبیرخانه دانشگاه‌های علوم پزشکی منطقه یک کشور در دانشگاه علوم پزشکی مازندران قرار دارد که دانشگاه‌های علوم پزشکی مازندران، بابل، سمنان، شاهرود، گلستان و گیلان در این منطقه قرار دارد.

دکتر زمانی افزود: بیش از هشت هزار دانشجو در دانشگاه علوم پزشکی مازندران تحصیل می‌کنند که دو سوم دانشجویان کارشناسی و دکتری عمومی و مابقی در مقاطع ارشد و دکتری هستند.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.081 seconds.